Introduction
EUROMEX is a Belgian insurance corporation focusing on legal protection. Established in 1948, it stands as one of the leading companies in the Belgian market, holding a market share of 13.63%.
EUROMEX was inaugurated in 1948 by a team of legal practitioners with the vision to provide legal protection that’s within everyone’s reach. The company swiftly climbed the popularity ladder and solidified its status as a market leader in Belgium.
EUROMEX offers an extensive selection of legal protection insurance products for individuals, professionals, and businesses. These products span over various fields, such as:
- Civil law
- Criminal law
- Labor law
- Consumer law
- Commercial law
Operating independently, EUROMEX is a subsidiary of Baloise Insurance Belgium, itself a part of the Baloise Group, a Swiss insurance conglomerate.
- How to contact EUROMEX’s customer support?
- How to subscribe to an EUROMEX insurance policy?
- How to file a claim with EUROMEX?
How to Contact EUROMEX Customer Support?
- Phone
- Contact Form
If you need to get in touch with EUROMEX customer service for inquiries about claims reporting, policy subscriptions, or legal protection information…
For the relevant contact details of the desired service, please refer to the list below:
- To report a claim in Brussels or Wallonia: phone at 010 80 01 50
- To report a claim in Antwerp: phone at 03 451 45 55
- To report a claim in Eastern Flanders and Flemish Brabant: phone at 03451 45 57
- To report a claim throughout Belgium:par appel au 03 451 45 60
Le centre d’assistance d’EUROMEX demeure accessible pour toutes vos sollicitations via formulaire en ligne, via courriel ou via télécommunication au :
+32 (0)3 451 44 00
Du lundi au vendredi entre 8H30 et 17H
Pour la transmission de vos lettres, veuillez utiliser l’adresse suivante :
EUROMEX
Generaal Lemanstraat 82-92
2600 Berchem
Quelle procédure suivre pour s’enregistrer en tant que client chez EUROMEX ?
Intéressé à devenir un client d’EUROMEX ?
Pour s’inscrire ou pour obtenir plus d’informations sur les couvertures d’assurance ou la garantie de protection juridique offertes par EUROMEX, il est nécessaire de prendre contact avec un agent local.
Découvrez le détail des prestations fournies par EUROMEX en cliquant ici.
Quelles sont les étapes pour introduire une plainte chez EUROMEX ?
Client d’EUROMEX avec une contention à exprimer ?
Il est préférable tout d’abord de s’adresser à votre agent. Si celui-ci n’est pas disponible ou n’a pas su répondre à votre besoin ?
Il est possible de contacter le département des doléances d’EUROMEX :
- Par communication téléphonique au 03 451 44 45
- Par messagerie électronique
- Par demande en ligne
En cas d’indifférence ou si la résolution ne vous satisfait pas, l’intervention d’un médiateur peut être requise en contactant l’Autorité de Conciliation des Assurances :
- Par demande en ligne
- Par appel au +32 2 547 58 71
- Par courriel
- Par envoi de poste au :
Ombudsman des Assurances
Square de Meeûs 35
1000 Bruxelles