Introduction
A prominent network of health clubs situated in Luxembourg and Belgium, JIMSFITNESS was established in 2002 by the Colruyt Group. The brand has seen rapid growth in the last few years, operating 34 facilities throughout Belgium and Luxembourg.
The original JIMSFITNESS venue opened in Braine-le-Comte in 2002, followed by the debut of its Luxembourg site in 2010.
In 2017, the JIMSFITNESS brand ventured into the digital workout space with « JIMSFITNESS LIVE ».
JIMSFITNESS prides itself on delivering cutting-edge fitness machines, interactive group classes, and devoted coaching professionals. The center is known for offering bespoke assistance with a focus on well-being.
- How does one communicate with JIMSFITNESS client services?
- What types of subscriptions does JIMSFITNESS provide?
- When are JIMSFITNESS locations accessible?
- What are the procedures to cancel a JIMSFITNESS subscription?
Ways to Connect with JIMSFITNESS Support Team
- Email Correspondence
- Phone Support
- Snail Mail
- Web Contact Form
Are you looking to establish communication with JIMSFITNESS’s client service for inquiries about altering or terminating your plan, for specifics on subscription models, for information on club locations and operational times, for details about the provided classes, or to forward a grievance?
You can reach JIMSFITNESS’s customer care through a web inquiry form (simply click on the assistance icon at the bottom right corner of the page), by sending an email, or by telephonic conversation through telephone contact at:
09 396 11 81
The client service personnel of JIMSFITNESS is on hand during conventional business hours.
To dispatch correspondence to JIMSFITNESS, utilize the following postal address:
Jims
Client Assistance
Edingensesteenweg 196
1500 Halle
During which times is access to JIMSFITNESS permissible?
JIMSFITNESS, réparti dans ses 30 établissements sportifs à travers la Belgique, est généralement joignable :
- Du lundi au vendredi, de 8H à 22H.
- Le week-end, le samedi et dimanche, de 9H à 17H.
Consultez ici l’énumération exhaustive de nos sites JIMSFITNESS, avec les plages horaires et informations pour nous contacter.
Quels sont les différents types d’abonnements disponibles chez JIMSFITNESS ?
Vous envisagez de vous inscrire chez JIMSFITNESS et vous interrogez sur les différentes formules d’adhésion disponibles avant de vous décider ?
Chez JIMSFITNESS, il est possible de choisir parmi 3 options d’abonnement :
(Les prix indiqués sont ceux en vigueur au 6/11 et sont susceptibles de modifications)
- Le forfait abonnement WE à 39,99€ toutes les 4 semaines
- Le plan YOU à 29,99€ pour chaque période de 4 semaines
- L’option d’abonnement CUBE
Comment puis-je résilier mon adhésion à JIMSFITNESS ?
Détenez-vous une adhésion à JIMSFITNESS et souhaitez-vous la révoquer ?
Pour annuler votre adhésion, vous devez respecter les conditions et démarches stipulées dans le contrat initial.
Lorsque vous concluez un engagement auprès de JIMSFITNESS, vous souscrivez à un contrat annuel.
Il est possible d’interrompre cet accord au cours de cette durée, notamment si vous avez choisi l’option flex, ou dans certains cas particuliers :
- En cas de modifications continues des heures d’ouverture de JIMSFITNESS qui vous empêchent de vous y rendre.
- Si une condition médicale vous empêche de participer à des exercices physiques (une certification médicale est nécessaire).
- Lorsque vous devez déménager hors du pays pour le travail.
- Si votre nouvelle résidence se situe à plus de 20 km d’un centre JIMSFITNESS.
Après avoir honoré la première année de votre souscription, la résiliation peut se faire à tout moment que vous choisissez.
Vous pouvez terminer votre contrat avec une notification par courriel envoyée à abo@jimsfitness.com, ou par un courrier recommandé.